Klantenbescherming

Bescherming van de klant

Hiscox SA, Belgian branch wil, te allen tijde, haar klanten correct en met integriteit behandelen.

Conform de bepalingen van de Belgische MiFID-wetgeving, zijnde de wet van 30 juli 2013 tot versterking van de bescherming van de afnemers van financiële producten en diensten, de uitvoeringsbesluiten en andere reglementaire bepalingen, zet Hiscox SA, Belgian branch zich in om haar producten en diensten op een eerlijke, billijke en professionele manier op de markt te brengen, en dit in het belang van haar klanten. Hiscox SA, Belgian branch wil, te allen tijde, haar klanten correct en met integriteit behandelen.

Hiscox SA, Belgian Branch werkt samen met professionele makelaars die in staat zijn om de belangen van haar klanten te verdedigen in de inschrijving van verzekeringscontracten.

Beleid inzake het beheer van belangenconflicten

Een van de elementen die geregeld wordt, is hoe er moet omgegaan worden met belangenconflicten tussen de verzekeraar, verzekeringstussenpersonen en hun klanten. Hiscox SA, Belgian branch heeft dit beschreven in haar Belangenconflictenbeleid.

Onze segmentatiecriteria

Wij hebben als streefdoel om onze klanten steeds van de beste voorwaarden en de beste tarieven te laten genieten. Om dit doel te bereiken, dienen wij duidelijk op de hoogte te worden gesteld van de risico’s die ons worden aangeboden. In alle gevallen zal uw verzekeringsmakelaar u in eerste lijn adviseren omtrent onze verwachtingen en de gemeenschappelijke verbintenissen die wij zouden aangaan.

Artikel 45 van de Wet van 4 april 2014 betreffende de verzekeringen voorziet dat wij u een overzicht geven van onze segmenteringscriteria voor de verzekering Brand Woning. U vindt deze criteria in deze pdf.