Coronavirus en Hiscox

In ons vakgebied is samenwerken een belangrijk element. Zo maken wij afspraken, mailen en bellen wij met elkaar. Dit zijn automatismen geworden. Maar deze ‘normale’ omstandigheden zijn door het coronavirus veranderd. Handen geven kan niet meer, afspraken waar mensen elkaar ontmoeten, worden uitgesloten sinds enkele dagen. We zijn van één gezamenlijk kantoor overgegaan naar ontelbare thuiskantoren. Graag vertellen we u in deze e-mail hoe wij in deze ongekende periode met u willen samenwerken.
 
Hiscox gaat zo goed als mogelijk met zijn activiteiten door. De gezondheid van onze klanten en medewerkers staat op nummer 1. Daarom verandert de samenwerking met collega's en partners. We hebben met succes getest of onze systemen een volledige vorm van thuiswerken aan kunnen. Deze test eindigde positief en daarom werken al onze medewerkers sinds deze week maandag uitsluitend van thuis uit.
 
Ook van thuis is Hiscox gewoon open
Wij staan geheel voor u klaar met de verschillende verzekeringsoplossingen van Hiscox. Ook werkend van thuis doen onze medewerkers er alles aan om u zo snel en zo goed als mogelijk van dienst te zijn. Soms kan het iets langer duren dan normaal voordat er een telefoon wordt opgenomen. Of u hoort kinderen of huisdieren op de achtergrond. Niet iedereen heeft immers een eigen thuiskantoor. Maar wij zijn hoe dan ook bereikbaar via telefoon, e-mail en meestal ook Webex. Vanuit onze thuisbasis behandelen wij offertes, claims, aanvragen en wijzigingen zoals u van ons mag verwachten.
 
Risk Surveys bij particulieren
Onze Risk Survey-service draait om een afspraak bij particulieren thuis, zodat we samen met hen kijken naar risico's, beveiliging en te verzekeren kapitalen. Deze service kunnen we op dit moment niet meer verlenen. Bestaande afspraken worden daarom geannuleerd en verplaatst. We informeren u en uw cliënt de komende dagen hierover, per e-mail of telefoon. Hebt u nieuwe aanvragen? Die kunt u op de bekende manier indienen. Zodra de service wordt hervat, nemen we contact op om de geannuleerde en nieuwe surveys in te plannen.

Polissen worden nu digitaal verstuurd
We versturen de polissen tot nader order uitsluitend digitaal. Door het thuiswerken kunnen we ze namelijk niet per post naar u verzenden. De werkwijze is nu als volgt: alle documenten, zoals polissen, wijzigingen, opzeg en hernieuwingen, worden vanaf nu verstrekt als bijlage in een e-mail. We maken geen onderscheid tussen makelaarsincasso (waarbij u de premie incasseert) en maatschappij-incasso (waarbij Hiscox de premie incasseert). Bij maatschappij-incasso krijgt u documenten die gericht zijn aan de verzekeringnemer. We vragen u om die door te sturen naar de klant. Bij makelaarsincasso is de kans groot dat u de documenten reeds per e-mail kreeg. Dan verandert er dus niets.

Betalingen
Hiscox is in de huidige situatie flexibel. Kan een klant van u door de huidige situatie de premie moeilijk of niet betalen? Neem dan contact met ons op. Wij bepalen per situatie wat de mogelijkheden zijn en zoeken samen naar een oplossing.
 
We wensen u veel sterkte met de situatie. Hebt u nog vragen? Neem dan via de bekende weg contact met ons. We helpen u graag verder.